
Aleksander Słojewski, dyrygent
W latach 2013-2018 studiował dyrygenturę chóralną na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie kształcił się pod opieką prof. Wandy Tchórzewskiej-Kapały i prof. Ewy Marchwickiej podczas studiów licencjackich, a także u prof. Krzysztofa Kusiela-Moroza podczas studiów magisterskich. W ramach programu Erasmus+ kształcił się też pod opieką prof. Dario Tabbii w Conservatorio Statale di Musica Giuseppe Verdi w Turynie. Obecnie jest tudentem
dyrygentury symfoniczno-operowej w klasie prof. Szymona fot.: FOTO KNYT Kawalli.
Na UMFC był m.in. członkiem zarządu Koła Artystyczno-Naukowego Dyrygentury Chóralnej. W ramach swojej pracy współorganizował wykłady, zajęcia dla uczestników Koła, a także koncerty kompozytorskie, organizowane wspólnie z Kołem Naukowo-Artystycznym Wydziału kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Występował również w wielu innych koncertach i spektaklach studenckich. W roku 2018 był odpowiedzialny za przygotowanie chóru do koncertu symfonicznego podczas Juwenaliów Artystycznych UMFC.
Od roku 2014 związany jest z Warszawskim Chórem Chłopięcym i Męskim przy Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako korepetytor uczestniczy w przygotowaniach chóru do wielu ważnych koncertów, prezentujących kompozycje różnych epok i stylów, począwszy od utworów chóralnych a capella, aż po wielkie formy wokalno- instrumentalne (w tym dzieła Pendereckiego, Mahlera, Orffa, Haydna czy Mozarta), podczas koncertów w Polsce oraz za granicą (Bratysława, Oldenburg, Sztokholm, Hong-Kong). Razem z chórem zdobył w roku 2018 pierwszą nagrodę z wyróżnieniem, podczas festiwalu chóralnego w Lecco.
Aleksander Słojewski rozwija swoją działalność dyrygencką również poza murami macierzystej uczelni. W roku 2013 założył Chór Młodzieżowy Kościoła Starokatolickiego Mariawitów, z którym wielokrotnie koncertował i uczestniczył w najważniejszych uroczystościach z życia Kościoła. W latach 2014-2015 był asystentem dyrygenta w Chórze Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Od roku 2018 śpiewa w Zespole Wokalnym Warszawskiej Opery Kameralnej. Podczas swojej pracy w brał udział w licznych koncertach oratoryjnych i spektaklach, w tym kilku premierach operowych (Idomeneo i Czarodziejski Flet W. A. Mozarta, Orfeusz i Eurydyka Ch. W. Glucka Nocleg w Apeninach Stanisława Moniuszki), a także w prapremierze nieznanego dzieła Stanisława Moniuszki – Chatka Szwajcarska.

Sabrina Stachel – dyrygent
Sabrina Stachel jest absolwentką dyrygentury symfoniczno-operowej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Kaia Bumanna (2019). Ukończyła na tej samej uczelni również studia na kierunku Teoria muzyki (2018).
W sezonie artystycznym 2021/2022 Sabrina wzięła udział w programie Dyrygent-rezydent, organizowanym przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, współpracując z Filharmonią Gorzowską. Dyrygentka przygotowała i poprowadziła cztery koncerty (oratoryjny, symfoniczny, familijny i kameralny) oraz asystowała m.in. Przemysławowi Fiugajskiemu i Pawłowi Przytockiemu.
W bieżącym roku poprowadziła Sea Orchestra podczas koncertu katedrze Notre Dame de La Chapelle w Brukseli, wzięła udział w kursach organizowanych przez Filharmonię Śląską i dyrygenta Daniela Orena w ramach preludium do Międzynarodowego Konkursu im. G. Fitelberga w Katowicach. W 2022 poprowadziła również orkiestrę Filharmonii Gorzowskiej, prezentując zapomniane dzieła baletowe polskich kompozytorów z okresu XX-lecia międywojennego (Szymanowski, Palester) w ramach I Festiwalu Kultury Utraconej w Gdańsku. Sabrina wzięła również udział w VII Ogólnopolskim Konkursie Młodych Dyrygentów w Białymstoku. W 2021 roku dyrygentka współpracowała gościnnie z Filharmonią Zielonogórską (oraz solistką Adrianą Ferfecką), Elbląską Orkiestrą Kameralną (solista Klaudiusz Baran), Muzeum II Wojny Światowej; wzięła udział w koncertach transmitowanych dla TVP Historia oraz TVP Gdańsk („ODnowa – koncert z okazji 120. urodzin Mariana Hemara” oraz „W hołdzie Niepodległości” ) z Sea Orchestra oraz solistami (m.in. Halina Młynkova, Marta Burdynowicz, Jakub Kornacki). W 2021 roku dyrygentka została Stypendystką Miasta Gdańska; w jego ramach przygotowała zapomniany balet Grażyny Bacewicz „Pożądanie” wraz z Sea Orchestra oraz Sopockim Teatrem Tańca.
Sabrina jest założycielką Sea Orchestra, wykonującą muzykę nową. Współpracowała również z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Filharmonii Bałtyckiej, orkiestrą PSM II st. w Gdańsku-Wrzeszczu, zespołem Dédalo Ensemble, orkiestrą kameralną AM w Gdańsku Cameratą Gedania. Uczestniczyła w kursach dyrygenckich prowadzonych przez prof. Jacka Kaspszyka, maestro George’a Tchitchinadze, dr hab. Jose Maria Florencio, prof. Jerzego Salwarowskiego oraz prof. Zygmunta Rycherta.
Od 2020 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym Arte Creatura, prowadząc spektakle operetkowe. W 2019 roku wzięła udział w konkursie Cittá di Brescia – Giancarlo Facchinetti dla dyrygentów symfonicznych we Włoszech, realizując repertuar współczesny. W tym samym roku poprowadziła Orkiestrę Akademii Muzycznej w Gdańsku w ramach Koncertu najlepszych dyplomantów. W 2016 przygotowała wersję sceniczną baletu „Historia żołnierza” I. Strawińskiego. W 2017 prowadziła koncert muzyki jazzowej i filmowej z Sea Orchestra i solistami – trzema pianistami jazzowymi oraz sekcją rytmiczną.
Od 2019 r. Sabrina pisze teksty do magazynów Ruch Muzyczny oraz Jazz Forum. Od 2017 roku pełni funkcję nauczyciela przedmiotów teoretycznych w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Lęborku.
W latach 2013-2020 śpiewała w Chórze Kameralnym 441 Hz pod kierownictwem Anny Wilczewskiej, specjalizującym się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Chór ma na koncie liczne nagrody w konkursach (Llangollen International Musical Eisteddfod, Bratislava Cantat, Legnica Cantat), nagrania płytowe (Song of the North, Modern Choral Masterpieces), oraz współpracę z niezwykłymi artystami, takimi jak Neue Vocalsolisten Stuttgart, Sven Helbig (projekt I Eat The Sun and Drink The Rain na chór i elektronikę), Bobby McFerrin (Circlesongs).
