Soliści

Joanna Szynkowska vel Sęk sopran

Joanna Szynkowska vel Sęk sopran

absolwentka Akademii Muzycznej Wydziału Wokalnego w Poznaniu, w klasie wybitnej śpiewaczki dr Barbary Mądrej. Występowała między innymi na deskach Filharmonii Poznańskiej, gdzie śpiewała partię Elfa w utworze „Sen nocy letniej” Feliksa Mendelssohna, w Filharmonii Lubelskiej wykonywała partię solową w „Missa solemnis” Maksymiliana Koperskiego, a także w Auli Nova w Poznaniu, gdzie jako solistka brała udział w wykonaniu „Carmina Burana” Carla Orfa. Współpracowała z orkiestrą barokową Accademia dell’Arcadia. W 2010 roku została wydana płyta z cyklu „Jasnogórska muzyka dawna” Musica Claromontana vol. 39 zawierająca kompozycje o. Amando Ivančića, będąca produktem finalnym wspólnego nagrania z Akademią dell’ Arcadia. Współpracuje z Capellą Zamku Rydzyńskiego, Capellą Samotulinus, wraz z którą śpiewała „Stabat Mater” G.B.Pergolesiego. Laureatka wyróżnienia na V Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie. Debiutowała na deskach Gliwickiego Teatru Muzycznego w roli Anniny w „Nocy w Wenecji” Johanna Straussa. Następnie wykonywała partię Serpiny w Intermezzo „La Serva Padrona” G. B. Pergolesiego w Krakowskiej Operze Kameralnej. W 2014 roku wcieliła się w nowe role : Adeli w “Zemście Nietoperza” Johanna Straussa w Teatrze Muzycznym Arte Creatura, Weltgeist w “Die Schuligkeit des erseten Gebots” oraz Bastienne w “Bastien und Bastienne” W.A.Mozarta.

Natalia Piechowiak sopran

Natalia Piechowiak sopran

Absolwentka studiów magisterskich na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, na wydziale wokalno – aktorskim, śpiew solowy u prof. dr hab. Antoniny Kowtunow; Absolwentka studiów licencjackich na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi – na wydziale wokalno – aktorskim, śpiew solowy u prof. dr hab. Jolanty Gzelli. 

Uczestniczyła w wielu kursach wokalnych m. in.: Mistrzowski kurs prof. dr hab. Antoniny Kowtunow w Drezdenku, Mistrzowski kurs prof. Beaty Redo- Dobber w Łodzi, Mistrzowski kurs prof. Andrzeja Żarneckiego w Łodzi, Mistrzowski kurs prof. Barbary Kubiak w Środzie Wielkopolskiej, Mistrzowski kurs prof. J. Artysza w Łodzi, Mistrzowski kurs prof. Matjaza Robavsa w Poznaniu. 

Otrzymała wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Giulio-Perotti-Gesangswettbewerb w Ueckermünde za najlepszą interpretację polskiej pieśni. 

Występowała na profesjonalnych scenach jako solistka m.in. w:

  • Teatrze Muzycznym „Arte Creatura” w tytułowej roli Sylwy Varescu w operetce „Księżniczka Czardasza” Emmericha Kalmana pod kierownictwem muzycznym mgr Marka Kudry
  • Teatrze Muzycznym „Arte Creatura” w tytułowej roli Hrabiny Maricy w operetce „Hrabina Marica” Emmericha Kalmana pod kierownictwem muzycznym mgr Marka Kudry
  • Teatrze Muzycznym „Arte Creatura” w roli Hrabiny z operetki „Wiedeńska krew” Johanna Straussa pod kierownictwem muzycznym mgr Marka Kudry
  • Teatrze Muzycznym „Arte Creatura” w roli Lizy z operetki „Kraina uśmiechu” Franz Lehara pod kierownictwem muzycznym mgr Marka Kudry
  • Teatrze Wielkim w Poznaniu w przedstawieniu „Bastien i Bastienne” Wolfganga Amadeusa Mozarta w roli Bastien pod kierunkiem muzycznym mgr Dagmary Tyrcha
  • Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego Koncerty z Orkiestrą Reprezentacyjną Sił Powietrznych pod kierownictwem muzycznym mjr Pawła Joksa
  • Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina „Koncert Noworoczny” z Klasyczną Orkiestrą Dętą AM pod dyrekcją mgr Artura Czereszewskiego
  • Konińskim Domu Kultury i Domu kultury w Zagórowie „Koncerty Noworoczne” z Konińską orkiestrą pod kierownictwem mgr
    R. J. Piotrowskiego
  • Sali Koncertowej AM w Łodzi w roli Szalonej w musicalu operowym „Łódź story” Wł. Korcza z Orkiestrą Kameralną Akademii Muzycznej w Łodzi pod kierownictwem mgr Michała Kocimskiego
  • Sali Koncertowej AM w Łodzi w partii Zemfiry w operze „Aleko” S. Rachmaninowa pod kierownictwem muzycznym dr hab. Marcina Wolniewskiego

W swoim repertuarze posiada utwory operowe, operetkowe, musicalowe, najsłynniejsze przeboje rozrywkowe oraz oratoryjno – kantatowe.

Od 2014r. zaczęła współpracę z zespołami kameralnymi m.in. z: Capellą Zamku Rydzyńskiego w Poznaniu pod kierownictwem Mieczysława Leśniczaka, Masterbrass pod kierownictwem muzycznym Andrzeja Kulki występując na profesjonalnych scenach na terenie całej Polski.

Aliaksandr Bardasau baryton

Śpiewak, baryton. Urodził się 02.12.1988r. W latach 2008-2010 był studentem Białoruskiej Akademii Muzycznej w Mińsku w klasie śpiewu prof. Michaiła Żyluka. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie dr Marka Rzepki (2010 – 2015). Ponadto swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich, gdzie pracował pod okiem wybitnych pedagogów i śpiewaków. m. in. Eytana Pessena, Mariusza kwietnia, Ryszarda Karczykowskiego i Piotra Kusiewicza. W 2014 roku był uczestnikiem Międzynarodowego Mistrzowskiego Kursu Operowego prowadzonego przez Maestro Vladimira Kuzmenkę.

W 2012 r. zwyciężył w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Hochschule für Musik und Theater Felix Mendelssohn-Bartholdy“ w Lipsku. W roku 2016 zdobył drugie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Juventus Canti we Vrablach na Słowacji.

Aliaksandr Bardasau prowadzi aktywną działalność koncertową biorąc udział w festiwalach muzycznych o randze krajowej i międzynarodowej. Publiczność mogła go usłyszeć m.in. podczas Festiwalu Wagnerowskiego w Lipsku, na 54 międzynarodowym Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie-Zdroju, jubileuszowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Sosnowcu, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Polskiej im. Księcia Michała Kleofasa Ogińskiego w Iwoniczu-Zdroju. Dni Bachowskich w Krakowie, XII Paczkowskiego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, X Ogólnopolskiego Festiwalu Promocyjnego Sierpień Talentów w Katowicach, XXIV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej w Wygiełzowie, Letniego Festiwalu Wokalno-Teatralnego Lew, IV Dobrodzień Classic Festival, XXIV Międzynarodowego Festiwalu Laureatów Konkursów Muzycznych w Katowicach oraz Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki WokalnejVoice&Piano w Krakowie.

W maju 2014 roku zadebiutował na scenie Opery Krakowskiej kreując postać Hrabiego Almavivy w „Weselu Figara“ W.A.Mozarta. W maju 2015 roku występował w NOSPRze (Katowice) wcielając się w rolę sierżanta Belcore w „Napoju miłosnym” Donizetiego. Od 2013 współpracuje z „Capellą Cracoviensis” biorąc udział w różnych projektach. W kwietniu 2016 występował jako solista przy wykonaniu „Requiem“ Gabriela Faure w „Filharmonii Podkarpackiej“. Współpracował ze znamienitymi dyrygentami jak Christophe Rousset, Paul Goodwin, Dorota Agnoletto, Rafał Jacek Delekta, Vincent Dumestre, Stanisław Krawczyński i inn.

Bogaty repertuar śpiewaka obejmuje zarówno dzieła najwybitniejszych kompozytorów muzyki operowej (W.A.Mozart, G.Donizetti, V.Bellini, G.Verdi, P. Czajkowski, G. Bizet, A. Rubinstein, S. Moniuszko i inni), jak również szeroki wybór pieśni kompozytorów słowiańskich i europejskich oraz muzykę oratoryjno-kantatową.

Ewelina Sobczyk sopran

Ewelina Sobczyk sopran

Ukończyła filologię germańską na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Edukację muzyczną rozpoczęła w 2008 roku w Państwowym Policealnym Studium Zawodowym Wokalno – Baletowym w Gliwicach pod kierunkiem mgr Krystyny Konopackiej Parniewskiej, brała także udział w spektaklach dramatycznych i muzycznych Teatru Akademickiego w Warszawie. W 2014 roku ukończyła studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. zw. Jana Ballarina. W czasie edukacji była prowadzona także przez prof. Halinę Skubis-Halembę oraz prof. Ewę Biegas. Uczestniczyła w wielu kursach wokalistyki operowej pod kierunkiem takich artystów jak m.in.: prof. Jadwiga Romańska, Stefania Toczyska, prof. Ryszard Karczykowski, Doktor Honoris Causa AGH Wiesław Ochman, prof. Ingrid Kremling, Christiną Kluge, Olgą Pasiecznik, Karoliną Brachman, Danielem Weeks’em, Francesco Bottigliero oraz w warsztatach aktorskich z Michałem Znanieckim i Michaelem Ramach’em. Jej dotychczasowe osiągnięcia w konkursach muzycznych to: wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Wokalny im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach (2008), udział w finale XIII i XIV Międzyuczelnianego Konkursu „W kręgu muzyki słowiańskiej” w Katowicach (2012, 2014), III miejsce na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Imricha Godina Iuwentus Canti na Słowacji (2013), III miejsce oraz wyróżnienie za wykonanie pieśni kompozytora wielkopolskiego w 47. Ogólnopolskim Konkursie Młodych Muzyków im. Karola Kurpińskiego w VI Konkursie Pieśni i Arii we Włoszakowicach (2014). Współpracowała z Gliwickim Teatrem Muzycznym przy produkcji musicalu High School Musical (2009 -2012). Wystąpiła w Operze Śląskiej w spektaklu realizowanym przez katowicką Akademię Muzyczną pod dyr. Michała Klauzy w partii siostry Serbitorki w operze Giacomo Pucciniego „Suor Angelica” (2011) oraz w partii Zofii w operze Stanisława Moniuszki „Halka” również realizowanym przez Akademię Muzyczną pod dyr. Tadeusza Serafina (2012). Wzięła udział w cyklu koncertów „Młoda Filharmonia” realizowanym przez Filharmonię Śląską w Katowicach (2013) oraz w koncercie dyplomantów Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej Filharmonii Śląskiej (2014). Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Tadeusz Serafin, Michał Klauza, Janusz Powolny oraz Mirosław Błaszczyk.

Beata Kraska-Kosiara sopran

Beata Kraska-Kosiara sopran

Beata Kraska – Kosiara sopran, absolwentka Akademii Muzycznej wydziału Wokalno – Aktorskiego w Krakowie, w klasie śpiewu prof. Marka Rzepki oraz Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Magdaleny Krzyńskiej. Ponadto, ukończyła wydział Pedagogiczno – Artystyczny o kierunku: Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuki Muzycznej Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego, Wydział Wokalny Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. K. Szymanowskiego w Rzeszowie oraz I stopnień Niepaństwowej Szkoły Muzycznej w Sokołowie Małopolskim w klasie Fortepianu.

W latach 2017 – 2022 solistka Teatru Muzycznego „Olimpia” w Rzeszowie oraz Polskiego Teatru Muzycznego „Scena Retro” w Warszawie. Współpracuje z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej, zespołem „Cracow Singers”, Chórem Polskiego Radia oraz Podkarpackim Kwartetem Fortepianowym „Team for voices”. Od sezonu artystycznego 2021/2022 artystka Filharmonii Krakowskiej.

W swym repertuarze posiada arie operowe, operetkowe, musicalowe, różnorodne pieśni, utwory okresu międzywojennego, muzykę filmową oraz muzykę sakralną.

Solowe partie zaśpiewała w operach: Xerxes (G. F. Haendel, w roli Atalanty, reż. W. Nurkowski, dyr. R. J. Delekta), Straszny dwór (St. Moniuszko, w roli Marty, reż. L. Adamik, dyr. R. J. Delekta, Opera Krakowska), Dydona i Eneasz (H. Purcell, w roli II Wiedźmy, reż. B. Buława), Eugeniusz Oniegin (P. Czajkowski, w roli Łariny podczas 8. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych, rez. J. Stokalska, dyr. P. Wajrak, Opera Nova w Bydgoszczy), operetkach: Zaręczyny przy latarniach (J. Offenbach, rola Lizy, reż. F. Widera, Filharmonia Podkarpacka). W Teatrze „Arte Creatura” debiutowała rolą Hrabiny w operetce Wiedeńska krew J. Straussa (reż. D. Wiktorowicz)

Bierze udział w symfonicznym projekcie Magia kina: polskie piosenki czarno – białego ekranu, wystawianym w Filharmoniach w Polsce. Występowała w spektaklach muzycznych: Bodo Café (reż. M. Gnatkowska, scen. W. Pelka), Kino Paradiso, (reż. M. Gnatkowska, scen. W. Pelka), Włoskie namiętności (reż. J. Zawada, scen. E. Korczyńska), Papa się żeni (scen. i reż. T. Dajewski). Jej autorskie koncerty to: Muzyczny kalejdoskop, Muzyką poprzez czas i pamięć, Na Urodzinach u Pana Moniuszki, Noce w ogrodach Hiszpanii.

Występowała solistycznie min. w Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii w Lublinie, Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Operze Nova, Operze Krakowskiej, w Zamku Królewskim w Warszawie, Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. J. Kiepury, w Piwnicy pod Baranami, Kieleckim Centrum Kultury, Instytucie Sztuk Muzycznych w Rzeszowie, Regionalnym Centrum Pogranicza Kultur w Krośnie, Zespole Parkowo – Pałacowym
w Ostromecku.

Swe umiejętności doskonaliła podczas wielu Mistrzowskich Kursów wokalnych, uczestnicząc min. w Master Class Mariusza Kwietnia, Heleny Łazarskiej, Ewy Podleś, Ewy Iżykowskiej, Stefanii Toczyskiej, Carlosa Cebro; warsztatach aktorskich z Waldemarem Obłozą, Ivo Bochwat i warsztatach lektorskich z Maciejem Jabłońskim.

Jarosław Wewióra tenor

Jarosław Wewióra tenor

artystic and general director, tenor lirico-spinto

Jarosław Wewióra, tenor lirico-spinto, ukończył studia z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Piotra Kusiewicza. Zadebiutował w 1998 roku na Festiwalu „Wratislavia Cantans”. W 1999 i 2000 był uczestnikiem Europejskiej Akademii Barokowej na Festiwalu „Ambronay” we Francji. Ukończył Opera Studio w Levico Terme (Włochy) w roku 2019.
W 2002 i 2003 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury, a w 2003 odebrał nagrodę Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W roku 2004 odbył studia we Włoszech w Istituto d’Achille Peri w Reggio Emilia w klasie Mauro Trombetty. W roku 2005 otrzymał stypendium rządu włoskiego w Sienie.
Jest laureatem konkursów wokalnych m.in.: II miejsca w Concorso Vocale Internationale di Musica Sacra w Rzymie, I miejsca w Konkursie arii i pieśni K.Kurpińskiego we Włoszakowicach w 2002 oraz III miejsca w I Ogólnopolskim Konkursie Młodych Tenorów w Warszawie w 2005 roku. W 2001 otrzymał nagrodę specjalną w Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie. Od 1998 roku licznie koncertuje w kraju i za granicą, bierze udział w festiwalach krajowych i międzynarodowych, Odbył kilkanaście tournée po Francji, Belgii,Holandii, Szwajcarii, Portugalii i Niemczech. Wystąpił w tak znakomitych operach,filharmoniach i salach koncertowych, jak: Opera Comique w Paryżu, Victoria Hall w Genewie, Gewandhaus w Lipsku, Konzerthaus w Dortmundzie i Wiedniu,Filharmonia w Essen i Monachium, MeistersingerHalle w Norymbergii czy MusikHalle w Hamburgu. Uczestniczył w kursach mistrzowskich R.Karczykowskiego, H. Łazarskiej, U. Mitręgi, Ch. Elssnera, Ch. Hampe, Ch.Pregardiena, A. Burskiego, V. Kuzmienki, A. Burski, G. Gitto, P. Ballo. W. Matteuzzi,F. Silvestri. Śpiewał pod batutą takich dyrygentów, jak: T. Koopman, G. Garrido, H.Böck, S. Shouten, W. Szymański, S. Stuligrosz, Z. Rychert, M. J. Błaszczyk, L. Beikirchier, S. Krawczyński, P. Wijatkowski, W. Rodek, P. Neumann, M. Kaniowska, D. Binetti, T. Wicherek.
Podczas studiów współpracował z Operą Nova w Bydgoszczy i Teatrem Muzycznym w Lublinie oraz filharmoniami i orkiestrami. W 2004 roku wziął udział w tournée z Operą Marka Tracza („Verdigala” oraz „Czarodziejski flet”). W 2005 wykonał partię Gelindo w operze „Impresario w opałach” D. Cimarosy w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2006 roku wziął udział w premierze opery „Dalibor” B. Smetany w Slezské Divadlo w Opavie w Czechach, wykonując tytułową rolę. W marcu 2008 zaśpiewał premierę opery Gianni Schicchi w Slezskim Divadlo w Opavie w roli Rinuccio. W latach 2012-2016 współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym wykonując rolę Caramello w „Nocy w Wenecji” J. Straussa. W 2017 roku wykonał w Rzymie rolę Don Josego w operze Carmen, a w 2018 rolę Pinkertona w „Madame Butterfly w Genui. W lutym 2020 wykonał rolę Edgara w „Łucji z Lammermoor” w Teatro Rina e Govi w Genui. W swoim repertuarze posiada dzieła oratoryjno-kantatowe, operowe, operetkowe oraz cykle pieśni. Prowadzi działalność pedagogiczną i popularyzatorską w dziedzinie muzyki. W latach 2005-2015 roku wykładał w WSZMiJO w Katowicach. Prowadzi Teatr Muzyczny Arte Creatura. W swoim dorobku posiada kilka płyt kompaktowych: „Cielo e mar”, „Moja pieśń wieczorna” z cyklem pieśni op.2 Karola Szymanowskiego, „Jaka piękna jest operetka”, „Nieszpory piekarskie” Andrzeja Marko, „Dłoń wiatru” oraz „Vivere pieśni włoskie i neapolitańskie”.
W ostatnich latach zorganizował znaczną liczbę projektów muzycznych, będąc producentem i wykonawcą koncertów oraz spektakli operowych i operetkowych takich jak: „Rita” i „Don Pasquale” G. Donizettiego, „Okazja czyni złodzieja” G. Rossiniego, „Dyrektor Teatru” W. A. Mozarta, operetki „Dwaj ślepcy” i „Nr 66” J. Offenbacha. Zrealizował również spektakl dla dzieci „Zabłąkane piosenki” stworzony na podstawie pieśni W. Lutosławskiego. W ramach Teatru
Muzycznego Arte Creatura wyprodukował następujące dzieła: „Krainę uśmiechu” F. Lehara, w której występuje w roli Księcia Sou Chonga, „Weksel małżeński” G. Rossiniego, „Zemstę nietoperza” J. Straussa wykonując rolę Eisensteina, polską premierę operetki Gilberta&Sullivana – „Piraci z Penzance” w roli Fredericka, „Orfeusz w piekle” J. Offenbacha wykonując rolę Orfeusza, „Napój miłosny” G. Donizettiego w roli Nemorina, „Księżniczkę czardasza” E. Kalmana w roli
Edwina oraz „Wiedeńską krew” J. Straussa w roli Hrabiego Zedlau, „Hrabinę Maricę” E. Kalmana wykonując rolę Hrabiego Tassilo, „Wesołą wdówkę” F. Lehara w roli Camille de Rosillon, „Carmen” G. Bizeta” w roli Don Josego, „Noc w Wenecji” J. Straussa w roli Caramello w lutym 2020, jak również spektakl komediowy „Koncert” Aleksandra Fredry.

Monika Mazur tancerka, aktorka śpiewająca

Monika Mazur tancerka, aktorka śpiewająca

Monika Mazur (sopran) – od dziecka interesuje się tańcem, śpiewem, teatrem i wszystkim tym co związane jest z występami scenicznymi. Ukończyła Państwowe Policealne Studium Zawodowe Wokalno – Baletowe w Gliwicach z Dyplomem Aktora Scen Muzycznych. Spełnia się jako artystka występując w operetkach, koncertach czy spektaklach muzycznych współpracując tym samym z teatrami czy instytucjami kulturalnymi. Od 2022 roku promuje swoją twórczość muzyczną pod pseudonimem – moniatoska, spełniając tym samym swoje marzenia związane z
wydawaniem autorskich utworów. Obecnie studentka Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie na Wydziale Sztuki na kierunku Muzyka w przestrzeni publicznej. Monika nieustannie szkoli swoje pasje i uczestniczy w warsztatach wokalnych oraz tanecznych, poszerzając tym samym swoje umiejętności i kwalifikacje. Od 2014 roku jest Certyfikowanym Instruktorem Tańca. Prowadzi lekcje oraz warsztaty z tańca klasycznego oraz tańca nowoczesnego dla dzieci i młodzieży. Uwielbia przekazywać swoją wiedzę młodym adeptom sztuki i zapoznawać ich z tą materią. Prywatnie jest uśmiechniętą i optymistycznie nastawioną do życia osobą. Jej motto brzmi „ Po co myśleć źle, jak można dobrze”.

Michał Dziedzic tenor

Michał Dziedzic tenor

Michał Dziedzic – urodzony w 1992 roku w Brzesku. Naukę śpiewu klasycznego rozpoczął w wieku 14 lat w klasie śpiewu solowego dr Moniki Kucińskiej w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Bochni. W wieku 16 lat został uczniem Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie śpiewu solowego dra hab. Macieja Gallasa. W roku 2011 tym podjął studia dzienne w Akademii Muzycznej w Katowicach na kierunku „Wokalistyka” w klasie śpiewu solowego ks. dra hab. Pawła Sobierajskiego (licencjat). Od 2020 roku jest studentem Uniwersytetu w Ostrawie (Czechy) w klasie śpiewu solowego doc. Alexandra Vovka (studia magisterskie).

Brał udział w licznych warsztatach wokalnych, m.in. prowadzonych przez Bogdana Makala, Jacka Laszczkowskiego, Karinę Skrzeszewską, Ewę Biegas oraz bułgarskiego tenora Kaludiego Kaludova. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Stefanię Toczyską, Andrzeja Dobbera, Brunę Baglioni czy Izabelę Kłosińską. Jest laureatem licznych konkursów wokalnych m.in. II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym „Ad Gloriam Deiparae” w Bochni, I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Moniki Swarowskiej-Walawskiej w Krzeszowicach czy specjalne wyróżnienie im. Jana Kusiewicza w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Bella Voce” w Busko Zdroju.

W latach 2014-2015 był aktorem-solistą w Teatrze Prowincja, a następnie w Polskim Teatrze Historii kreując główne postaci w takich spektaklach, jak: „Santo Subito”, „Uczyń mnie Drzewem” czy „Katyń”. Od 2018 roku rozpoczął współpracę z teatrem muzycznym Arte Creatura, kreując takie postacie w operetkach i operach jak: Samuel w operetce Piraci z Penzance A. Sullivana, Le Dancaïre w operze „Carmen” G. Bizeta, Boni Kancsianu w operetce „Księżniczka Czardasza” I. Kálmána, Wicehrabia Cascada oraz Hrabia Daniłło w operetce „Wesoła Wdówka” F.Lehara oraz Pappacoda w operetce „Noc w Wenecji” J.Straussa. Prowadzi również działalność koncertową na terenie Polski, Norwegii oraz Czech. Występował w filharmoniach: śląskiej, krakowskiej, świętokrzyskiej oraz czeskiej filharmonii im L. Janecka w Ostravie. W 2022 roku debiutował na deskach teatru operowego – Slezskégo divadla w Opavie.

 

Marta Gamrot sopran

Marta Gamrot sopran

Pochodzi z Raciborza, gdzie od dziecka uczyła się w Szkole Muzycznej – ukończyła z wyróżnieniem klasy fortepianu, a później fletu poprzecznego. Naukę śpiewu solowego rozpoczęła w Szkole Muzycznej II Stopnia w Gliwicach w klasie Magdaleny Spytek-Stankiewicz. W 2017r ukończyła z wyróżnieniem Akademię muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, na wydziale Wokalno-Aktorskim, w klasie śpiewu solowego prof. Jana Ballarina.

Jest laureatką i finalistką konkursów wokalnych: im. Barbary Kostrzewskiej w Rzeszowie, im. Franciszki Platówny we Wrocławiu, im. Krystyny Jamróz w Kielcach, im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach, im. Mikulasa Schneider-Trnavskiego w Trnavie.

Występowała w ramach Bad Hersfelder Festspiele wykonując solowe partie sopranowe w „Stworzeniu Świata” J.Haydna oraz w kantatach J.S.Bacha.

W maju 2017r debiutowała w partii Paminy w „Czarodziejskim Flecie” W.A. Mozarta pod dyrekcją Krzysztofa Dziewięckiego na deskach Opery Śląskiej.

Występowała wielokrotnie z Filharmonią Rybnicką, Akademicką Orkiestrą Barokową, Orkiestrą Symfoniczną PSM w Gliwicach, Katowicką Orkiestrą Symfoniczną i Czeską Orkiestrą Virtuosi Brunenses, pod dyrekcją m.in.: prof. Siegfrieda Heinricha, prof. Jana Wincentego Hawela, prof. Marka Toporowskiego.

Piotr Brożek tenor

Piotr Brożek tenor

Magdalena Czarnecka sopran

Magdalena Czarnecka sopran

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach oraz studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, gdzie obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach pod okiem m.in. prof. Heleny Łazarskiej, Ingrid Kremling-Domański, Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej, Stefanii Toczyskiej, Rudolfa Piernaya. W 2010 roku zdobyła III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym „Pěvecká soutěž Olomouc” w Czechach. W 2015 roku wystąpiła na 50. Międzynarodowym Festiwalu „Vratislavia Cantans” wykonując partię Wody w kantacie „Cztery żywioły” Františka Antonína Míčy pod dyrekcją Benjamina Bayla. Jest członkiem Zespołu Wokalnego „Contento Core”.

Chaoran Zuo tenor liryczny

Chaoran Zuo tenor liryczny

Absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, w klasie śpiewu prof. Joanny Kozłowskiej – Szczepaniak. Jest doktorantem uniwersytecie muzycznym im.F.Chopina w Warszawie.

Brał udział w liczny projektach, festiwalach, przedstawieniach oraz operach, śpiewając m.in. partie: Lenskiego (P. Czajkowski – Eugeniusz Oniegin) w Teatrze wielkim w Warszawie, Monostatosa (W. A. Mozart – Czarodziejski flet) w Teatrze Polskim w Poznaniu, Almavivy (Gioacchino Rossini – Cyrulik Sewilski) w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Don Basilio (W.A.Mozart – Wesele Figara) w Filharmonii w Opolu, Don Curzio (W.A.Mozart-Wesele Figara) w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Stefana (S. Moniuszko-Straszny dwór) w Filharmonii w Kielcach w Warszawie i w Katowicach, Józefa (J.Strauss-Wiedeńska krew) w Teatrze Muzycznym Arte Creatura, który wystawia swoje spektakle w niemal całej Polsce. Koncertuje w większych miastach w Polsce (Poznań, Warszawa, Bydgoszcz, Katowice, Duszniki, Piła, Szczecinek, Gniezno, Gorzów Wielkopolski, Leszno, Swarzędz, Wągrowiec itd.), ale także w Niemczech i Słowenii.

Brał udział w XII Poznańskim Festiwalu Mozartowskim ,II Mosińskim Festiwalu muzyki Pasyjnej, XII festiwalu muzyki oratoryjnej musica sacromontana w Gostyniu, XXVII międzynarodowym festiwalu młodych laureatów konkursów muzycznych “Interwencje 2017” w Katowicach.

Brał udział w: XVI Międzyuczelnianym konkursie “W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej” (wyróżnienie), IV Ogólnopolskim konkursie wokalnym w Drezdenku (wyróżnienie), III Turnieju Tenorów w Słupsku (nagroda w głosowaniu muzyków orkiestry Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im.Wojciecha Kilara w Słupsku i nagroda w głosowaniu publiczności)

Brał udział w wielu kursach wokalnych u: Prof. Luigi Pietroni (Mediolan), Prof. Eva Blahova (Wiedeń), Prof. Matjaz Robavs (Ljubjana), Prof. Piotr Rucinski (Łódź), Prof. Enrico Facini (Berlin)

Ewa Banasiak sopran spinto

Ewa Banasiak sopran spinto

Ewa Banasiak – urodzona w 1984r w Częstochowie. Edukację artystyczną rozpoczęła w Państwowym Studium Wokalno-Baletowym przy Teatrze Muzycznym w Gliwicach, które ukończyła w 2008r uzyskując tytuł Aktora Sceny Muzycznej. Naukę śpiewu kontynuowała studiując Wokalistykę na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2007-2010) oraz na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2010-2012). Swój warsztat wokalny doskonaliła podczas licznych Kursów Mistrzowskich, pracując min. z pedagogami tj. Claudia Visca, Peter Dvorský, Dagmar Livorová, Kaludi Kaludov, Stefania Toczyska, Teresa Żylis-Gara. Debiutowała partią Volpino w operze “Lo Speziale” J. Haydn’a pod kierownictwem muzycznym Damiana Borowicza w Teatrze Nowym w Łodzi (2011). Na deskach Opery Nova w Bydgoszczy można było ją usłyszeć jako Salud w “La vida breve” Manuel’a de Falli (Bydgoski Festiwal Operowy 2012), Giovanna w “Rigoletto” G. Verdiego (2014/2015) oraz Druga Nimfa w “Rusałce” A. Dworzaka (2012-2015). W 2014r otrzymała Nagrodę Specialną na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Žd’ár nad Sázavou w Czechach. W 2015r otrzymała wyróżnienie na Konkursie Wokalnym Impressio Art w Sopocie. Koncertuje w kraju i poza granicami wykonując repertuar operowy, operetkowy oraz pieśniarski.

Marceli Pałczyński baryton, aktor, reżyser

Marceli Pałczyński baryton, aktor, reżyser

Absolwent Wydziału Wokalnego Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. Albina Fechnera, czołowego barytona Opery Warszawskiej i Opery im. St. Moniuszki w Poznaniu. Poprzednio był również uczniem prof. Urbanowicza pierwszego basa Opery Lwowskiej.

Artysta Teatru Muzycznego w Poznaniu, Opery Poznańskiej. Od 1968 roku związany z Państwową Operetką Śląską w Gliwicach, a następnie z Teatrem Muzycznym w Gliwicach, GTM-em, Zagłębiowską Sceną Muzyczną w Dąbrowie Górniczej i Operą Śląską w Bytomiu (gościnnie).

Jest twórcą i pierwszym dyrektorem Państwowego Policealnego Studium Zawodowego Wokalno- Baletowego w Gliwicach, jedyną tego typu szkołą w Europie. Szkoła kształci wykonawców do współczesnych realizacji spektakli muzycznych.

W dorobku artystycznym 154 role (partie wokalne). Tournee artystyczne po Włoszech, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Niemczech, Bułgarii, Czechach i Słowacji.

W czasie artystycznej kariery brał udział w kilkunastu tysiącach przedstawień ( opery, operetki, musicale, komedie muzyczne, spektakle kabaretowe i koncerty).

Jubileusz 40 lecia pracy artystycznej obchodził w Teatrze Muzycznym w Gliwicach w partii „Jowisza” w operetce „Orfeusz w Piekle” J. Offenbacha. Od tego czasu upłynęło kolejnych 15 lat. Jest laureatem prestiżowej„ Złotej Maski” – Nagrody Publiczności.

Adam Żaak baryton

Adam Żaak baryton

Tomasz Świerczek tenor

Tomasz Świerczek tenor

Absolwent PSM II st. im. Wł. Żeleńskiego w Krakowie oraz Akademii Muzycznej w Krakowie.
Ukończył również PSM I st. w klasie skrzypiec. W maju 2016 zadebiutował na scenie Opery Krakowskiej jako Damazy w “Strasznym dworze” Stanisława Moniuszki. W roku 2017 również na deskach Opery Krakowskiej zagrał postać Don Curzio w “Weselu Figara” W.A. Mozarta.

Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Piotra Beczałę, Ryszarda Karczykowskiego, Piotra Kusiewicza, Iwonę Sobotkę, Mariusza Kwietnia oraz Rannveig Braga.
Od roku 2016 związany z Chórem Polskiego Radia. Współpracuje również z Filharmonią Krakowską, Capellą Cracoviensis oraz Teatrem Muzycznym Arte Creatura, z którym w roku 2018 wystąpił w operetce “Hrabina Marica” I. Kálmána jako baron Koloman Żupan.